Windows 10: Miten saada “Jumalmoodi” käyttöön?

Windows 10:ssä on olemassa niin sanottu “jumalmoodi” eli God Mode, jota kautta pääset helposti ja nopeasti käsiksi moniin Windows 10:n ominaisuuksiin ja asetuksiin. Normaalille käyttäjälle tästä ei välttämättä ole niin paljoa hyötyä, mutta varsinkin tehokäyttäjä hyötyy tästä “jumalmoodista” selvästi. Kyseessä on periaatteessa vain kansio, jonka kautta pääset käsiksi moniin eri asetuksiin, mutta käytännössä tämä “kansio” on varsin hyödyllinen apu. “Jumalmoodi”-kansion luot helposti ja nopeasti itsekkin, kunhan olet kirjautunut työasemalle järjestelmänvalvojatason tunnuksilla.

Klikkaa työpöydän tyhjää kohtaa hiiren kakkospainikkeella ja valitse avautuvasta valikosta “Uusi” ja tämän jälkeen “Kansio”.

windows10 godmode 1 300x259 Windows 10: Miten saada Jumalmoodi käyttöön?

windows10 godmode 2 Windows 10: Miten saada Jumalmoodi käyttöön?

Anna kansiolle nimeksi GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} Voit tosin antaa kansiolle myös muunkin nimen kuin GodMode korvaamalla vain kansion nimestä tämän “GodMode” osuuden jollakin toisella nimellä. Jos esim. haluaisit antaa tälle kansiolle nimeksi NinjaCatMode tekisit uuden kansion nimellä NinjaCatMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

windows10 godmode 3 Windows 10: Miten saada Jumalmoodi käyttöön?

Tämän jälkeen sinulla on työpöydällä seuraavan näköinen kuvake.

windows10 godmode 4 Windows 10: Miten saada Jumalmoodi käyttöön?

Tästä kuvakkeesta klikkaamalla avautuu “jumalmoodi”-valikko, jonka kautta pääset käsiksi Windows 10:n asetuksiin.

windows10 godmode 5 300x227 Windows 10: Miten saada Jumalmoodi käyttöön?

Tätä kautta pääset helposti muuttelemaan moniin asioihin liittyviä asetuksia.

  • Alue
  • Automaattinen toisto
  • Fontit
  • Helppokäyttökeskus
  • Hiiri
  • Indeksointiasetukset
  • Internet-asetukset
  • Järjestelmä
  • Kieli
  • Kotiryhmä
  • Käyttäjätilit
  • Laitteet ja tulostimet
  • Mukauttaminen
  • Näppäimistö
  • Näyttö
  • Ohjelmat ja toiminnot
  • Oletusohjelmat
  • Puheentunnistus
  • Puhelin ja modeemi
  • Päivämäärä ja aika
  • RemoteApp ja etätyöpöytäyhteydet
  • Resurssienhallinnan asetukset
  • Suojaus ja ylläpito
  • Synkronointikeskus
  • Tallennustilat
  • Tehtäväpalkki ja siirtyminen
  • Tiedostohistoria
  • Tunnistetietojen hallinta
  • Työkansiot
  • Valvontatyökalut
  • Varmuuskopiointi ja palautus (Windows 7)
  • Verkko- ja jakamiskeskus
  • Vianmääritys
  • Windows Defender
  • Windowsin palomuuri
  • Windowsin siirrettävyyskeskus
  • Virranhallinta-asetukset
  • Värienhallinta
  • Ääni